Monday

WORLD CUP FINAL 2010

Eh...eh...dah FINAL.Kejap nyer dah sampai FINAL.
Betul la "penangan" WORLDCUP nie. =)
Bagi aku,WORLDCUP kali nie mmg banyak keputusan yg x dijangka.
Sape jangka finalist WORLDCUP 2006 boleh last dalam group jer.
Negara2 yg x pernah kite sangka boleh menang bila lawan ngan negara2 yg ade ranking.
Yang penting ape yg aku jangka ke final,terbukti.
Walaupun My AGENTINA hanya ke suku akhir jer. =( .(sedih2)
Sebenar nyer mmg minat SPAIN.
Tapi bila ramai budak2 yg poyo nie minat SPAIN.
Aku jadi kurang minat.hehe.

SPAINVSHOLLAND

Perlawanan akhir antara SPAIN VS HOLLAND mmg dah diramal dari SPAIN mng separuh akhir lagi.
Penganalisis bola pun sokong SPAIN.
Sebab SPAIN 1st time ke pentas akhir.
Tapi hepy gak la.1st time finalist leh CHAMPION.Dasyat2. =) .
Manakala HOLLAND pulak,3 kali kalah di pentas akhir.
Aku x berapa ingat tahun bila. =p .
Bagi aku perlawanan akhir antara SPAIN n HOLLAND mmg menghiburkan.
Pengadil bagi aku FAIR.Kalau nak ikut bukan final,ramai dah player HOLLAND kene kad merah.
Bayangkan HOLLAND dapat 8 kad kuning termasuk 1 kad merah.
Ganas x ganas la diorang main.huhu.
Kad merah HOLLAND dilayangkan pada minit ke 108 untuk Johnny Heitinga setelah mendapat kad kuning pertama pada minit 56.
redcard
Andres Iniesta adalah HERO tuk pasaukan SPAIN.
Tu pun dijaringkan pada masa tambahan pada minit 115 hasil hantaran Cesc Fabregas.
Iniesta
Iniesta
Gol Iniesta tu sekaligus melenyapkan impian HOLLAND.
Beraksi 10 pemain tuk hanya kira2 5minit termasuk 3minint ext time.
Akhir nyer setelah sekian lama.
SPAIN di nobatkan buat pertama kali nyer dalam sejarah WORLDCUP menjulang PIALA WORLDCUP yg dinanti2 kan sekian lama.
SPAIN
SPAIN

No comments: