Tuesday

MYSPACE vs FACEBOOK . =)

MYSPACE vs FACEBOOK...???
Ape yg aku cuba bagitahu nie bukan la tuk kutuk MYSPACE atau FACEBOOK.
Sekadar hiburan dan renungan.hehe.
Aku rasa zaman kegemilangan MYSPACE dah hampir berakhir.
Sekarang dikuasai FACEBOOK.
Kalau dulu,asal topik sal alam cyber mesti citer sal MYSPACE.
Sekarang semua citer sal FACEBOOK.
Dari golongan budak kecik sampai la ke golongan org berumur.hehe. =p .
Sape x der FACEBOOK siap kene bahan lagi.
Boleh dikatakan wajib seseorang individu tu ade FACEBOOK.(termasuk aku) =p .
Contoh dalam frenlist aku la kat FACEBOOK.
Dari sepupu aku yg masih bersekolah rendah sampai la ke makcik2 n pakcik2 aku yg hampir nak bersara.
Wow...sgt2 besar pengaruh FACEBOOK nie.hehe.
Dulu MYSPACE la segala2 nyer.
Aku start belajar coding2 html melalui MYSPACE la.
Page mesti nak gempak,x gempak org x nak add.huhu.
Tapi ape yg aku nampak.
Walaupun MYSPACE boleh guna coding html tuk lawakan page,hantar komen2 bergambar.
Tapi kelemahan dier,buat page seseorang jadi berat.
Susah untuk di view.
Macam FACEBOOK lak,simple jer.
Org nak add senang,nak komen senang,nak msg senang.
X payah nak serabut2. =) .
Kat FACEBOOK pun senang jer nak search kawan2,kat MYSPACE susah sbb diorang x guna nama sendiri.
Kebanyakkan nyer guna nama samaran.
Ape yg aku nampak lagi,korang perasan x...kat FACEBOOK jarang nampak budak2 kan.
Maksud aku budak2 sekolah rendah atau menengah.
X ramai kan...???
Tapi kat MYSPACE,boleh dikatakan majoriti budak2. =p .Nampak sgt MYSPACE untuk budak2,FACEBOOK lak tuk org dewasa atau matang.hehe. =p .
Kesimpulan nyer...kalau korang rasa still macam BUDAK2,join la MYSPACE.
Kalau korang rasa diri tu dah kategori SENIOR2,join la FACEBOOK.hehe.

Ikhsan Ise
GAMBAR EHSAN BY "Ikhsan Ise"

2 comments:

cindir-rela said...

hahah..tahun 2010 baru saye buat myspace..

asal erk?? i hate myspace btw...

i hate that crappy people there..

but, this year i choose my hatred to be my favourite..:)

try sumthing new..i hope i like it:)

owh, baru ingat, da seminggu tak log in:P

SanGAsurA said...

boleh macam tu ekk...huhuhu...
ape2 pun kene ingat asal usul...myspace dulu kan baru ade facebook... =p