Monday

Rimas dengan soalan _____???



Semakin usia meningkat,semakin itu la aku dapat soalan cepu tak berapa nak mas.huh!!!
Ko bila nak kahwin...???Grrrr...!!!
Bukan salah ku atau salah mamaku aku tak kahwin2 lagi.
Nie semua ketentuan ALLAH.
Dah tak ada yg berkenan kat hati.nak buat macam mane. =p .
Sebenar nyer aku dah malas nak plan2 sal kahwin nie.
Pernah serius untuk kearah perkahwinan.
Tapi tak jadi ape.
Dah malas.sebab sgt2 kecewa.
Sekarang nie lebih elok jalani jer hidup nie.
Sangat serik untuk mencari cinta.
Aku yakin dengan qada dan qadar.
TUHAN itu sentiasa ada dan aku berserah jer.
Lagipun aku sedang happy dengan hidup sekarang nie.
Ape aku nak buat,aku buat jer.
Tak perlu susah2 untuk jaga hati pasangan.
Insyallah...satu hari nanti pasti kebahagian akan memihak padaku.
Dengan ini aku cuba la untuk menasihati korang2 yg asyik bercinta tu.


1)Bercinta sebelum kahwin hanya la kasih syg bukan diri.
2)Kalau serius bercinta,serius juga la untuk merancang ke alam perkahwinan.
3)Bercinta sebelum kahwin tidak perlukan pengorbanan seperti selepas kahwin.
4)Sayang la,kasih la,cinta la bagaimana pun.jangan terlalu berharap.
5)Cinta bukan pada pasangan jer,tapi pada family,keluarga n kawan2 jgn diabaikan.
6)Tak perlu ubah untuk jadi ape yg pasangan anda mahukan,tapi perlu berubah atas kehendak diri sendiri.
7)Tidak perlu asyik dengan cinta.


Nie just nasihat dari aku.
Yang lain tu korang ade otak kan...fikir la sendiri baik buruk nyer.hehe.

No comments: