Wednesday

NaK TahU PasaL PalestiN...???

FIRST,palestine adalah antara tempat-tempat suci yang ALLAH SWT sebut dalam AL-QURAN, surah Al-Israk:1 dan surah Al-Maidah:21. ia adalah kiblat pertama UMAT ISLAM. kalau ALLAH SWT tak ubah kiblat pertama kita ni, sudah tentu sekarang kita masih berkiblatkan MASJIDIL AQSA. I’m pretty sure, kita tentu akan naik angin kalu mereka menyerang kiblat kita.

SECOND,YAHUDI sedang melakukan PENGHAPUSAN BANGSA ISLAM. Adakah kita ISLAM?? Mereka takut andai HAMAS menang, HAMAS akan memegang tampuk pemerintahan di Palestin dan akan memulakan semula zaman kegemilangan ISLAM. dan mereka tidak mahu ia berlaku kerana mereka berkurun kurun lama membenci UMAT ISLAM. Mereka tidak akan membiarkan lahirnya semula tokoh-tokoh ulama kita yang kebanyakkannya berasal di Palestine.

THIRDLY,umat Palestine adalah saudara seagama kita. Hadis Rasulullah SAW – UMAT ISLAM diibaratkan sebagai mukmin dengan mukmin yang lain. Iaitu SATU JASAD. Kalau tangan kaki kita cedera, sudah tentu satu badan rasa sakit. Begitulah yang Rasulullah maksudkan. Kalau Palestine parah, kita juga turut rasa kesakitannya.

FOURTH,Rasulullah SAW bersabda : tidak digalakkan menjelajah kecuali pada 3 masjid iaitu Masjidil Haram, Masjid Nabawi dan MASJIDIL AQSA. Sesiapa yang solat di Masjidil Haram, ganjarannya 100,000 pahala. Di Masjid Nabawi, ganjarannya 10,000 pahala manakala di MASJIDIL AQSA, 5000 pahala.

FIFTH,Hadis Rasulullah SAW diriwayatkan oleh Imam At- Thabrani : kumpulan yang mendapat kemenangan dan tabah hingga kiamat ialah mereka yang tinggal di Negara Syam iaitu Baitul Maqdis dan sekitarnya. Betapa Rasulullah merujuk Baitul Maqdis/Palestin begitu suci sehingga rakyatnya tidak akan keluar kerana mereka mengharapkan kemenangan iaitu SYAHID di bumi suci ini.

SIXTH, Imam Syafie dilahirkan di Gaza. Iaitu Imam yang mengasaskan Mazhab Syafie yang kita pegang selama ini di bumi Malaysia.

LAST BUT NOT LEAST,mengikut sejarah pemerintahan di bumi suci Palestine, sememangnya tidak layak YAHUDI mengatakan Palestine adalah tempat tinggal mereka. Kerana mengikut sejarah, YAHUDI hanya memegang pemerintahan di Palestine selama 4 kurun iaitu sewaktu zaman Nabi Daud dan Nabi Sulaiman. NASRANI pula selama 88 tahun. dan ISLAM sewaktu itu dipimpin oleh Umar Al-Khattab sehingga kejatuhan Kerajaan Uthmaniyyah iaitu selama 12 kurun bersamaan 1200 tahun. ISLAM adalah paling layak menduduki PALESTINE bukan YAHUDI seperti mana yang mereka nyatakan.

Renung² kan la yer.
Sebab ape kite sibuk² sal masaalah di PALESTIN.

No comments: