skip to main |
skip to sidebar
Ape nie...hari tu FRANCE tersingkir,nie ITALY lak.
Dua2 finalis 2006 tu.
NOOB tul la,last in group tu.hahaha.
Bila dah over confident,tu la jadi nyer.
Dicampur ngan pengurusan yg agak SENGAL. =p .
Tapi tanpa FRANCE ngan ITALY.
WORLDCUP pasti bosan.
Sebab2 yg aku rasa FRANCE ngan ITALY tersingkir:::
"FRANCE"

1)Time kelayakan pun hampir2 x dapat pergi WORLDCUP.
2)Last game kelayakan,sgt2 kontroversi.Sepatut nyer mmg x layak.
3)Pengurus mmg dah nyanyuk.hahaha.
4)Player yg dibawak ke WORLDCUP semua nyer x konsisten.
5)Sebab utama lak,perasan x kat logo FRANCE ade ape...???AYAM mmg CAP AYAM.hahaha.
"ITALY"

1)Player yg dibawak,semua nyer tua2.Konon ada pengalaman la.
2)Dah la tua,yg boleh main simpan tuk last game.
3)Over confident sgt,champion 2006 kan.
4)Marsello Lippi mmg dah x leh pakai.hahaha.
5)Cuba tgk fan italy,taksub sgt.(org berlagak,mmg tuhan x suka) =p .
6)Italy mmg NOOB.hahhaa.
Walau ape pun yg aku try sampaikan.
Aku x berniat langsung nak kutuk fan FRANCE atau ITALY.
Hanya gurauan dan ingatan. =)


Demam...aku demam...demam WORLDCUP...!!!
Tapi aku x der la sampai"makan BOLA,tido BOLA,segala2 nyer BOLA.
Giler ape,aku just minat jer,x der sampai fanatik.
Aku tgk,team atau negara diorang kalah,mengamuk x tentu pasal.
Dengan buat muka ketat nyer.(buat lawak,mmg kene terajang la.) =p .
Ade yg sampai berminggu2 x leh langsung sebut sal kekalahan tu.
Tu belum maki lagi kat player la,manager la...paling kerap kat referee la.
Referee tu hanya taw jalankan tugas dier jer kot.adesss...
Ada gak yg tiba2 boleh jadi x minat pulak.(tu ker nama nyer fan) =p .
Tapi bila menang,huuuuiiii dier punya seronok bahan team atau negara lain yg kalah.
Time tu la,sanggup gi downtown cari jersi.hehe.
Citer sal kemenangan sampai berbulan2.
Dier punya hepy kalah org menang loteri.
Ade yg pandai main bola,tapi x minat sgt tgk bola.(maybe sbb dah bosan main bola kan.) =p .
Ade yg kaki bangku,tapi mmg fanatik giler.
Setiap perlawanan sanggup tgk.(tu wat MC jer tu.)hehe.
Pilih pasukan yg ramai org minat pun ade gak.
Ikut2 org pun ade.
Bila cakap bukan main,bila kene tanya sal history player...senyap terus.hahaha.
Kelakar tul la kalau sal "BOLA SEPAK" nie.
Terlalu banyak ragam.
Kalau ade yg aku x sebut,korang bagitahu la yer.hahaha.

Patutlah follower blog aku x ramai.
Rupa nyer ter "HIDE".adesss.
Kantoi HTML tul la.
Ditambah ngan aku x selalu update lagi.
Mmg memalukan.hehe.
X per,aku dah x hide kan dah. =p .
So boleh la korang2 add tuk jadi follower aku yer.hehe.
Nak mintak tolong korang carikkan website2 toturial tuk aku belajar balik coding2 nie.
Boleh kan...boleh kan...???
Inform aku kat FACEBOOK aku k. =p .
Tadi dok edit2 balik blog nie.
Aku ade jumpe satu website melayu nie.

Biasa nyer in english susah sikit nak faham kan...kan...kan.... =p .
So nie senang kit la.
Hi...Assalammualaikum...!!! =)
Adesss...lama nyer x update blog...
Bak kata Cik Normah dalam filem bujang lapok"tenggelam2 timbul" =p .
Blog nie dah lama sebenar nyer.
Cuma x dapat nak aktif,atas sebab2 tertentu.
Tapi saya akan cuba sentiasa update link2 yg ade kat blog saya nie. =) .
Lebih dari setahun tu blog nie terabai.
Kesian blog nie.hehe.
X per blog.
Kali nie aku janji,seminggu sekali pun aku akan cuba update.
Boleh ker x ekkk...???

Ramai nyer la yg hantar sal gmbr nie.
Kenapa perlu boikot...???
Dosa ker kalau pakai...???
Habis ape yg aku pakai kene buang ker...???
Habis selama nie yg aku guna,pakai,makan,minum semua tu macam mane lak...???
Bagi aku senang jer.
Aku rasa benda tu boleh dipakai,dimakan,diguna,aku selesa,aku pakai jer la.
Korang rasa kene ker nak boikot...???
Aku penat fikir,harap korang pun fikir,sama² la kite fikir.haha.
FIRST,palestine adalah antara tempat-tempat suci yang ALLAH SWT sebut dalam AL-QURAN, surah Al-Israk:1 dan surah Al-Maidah:21. ia adalah kiblat pertama UMAT ISLAM. kalau ALLAH SWT tak ubah kiblat pertama kita ni, sudah tentu sekarang kita masih berkiblatkan MASJIDIL AQSA. I’m pretty sure, kita tentu akan naik angin kalu mereka menyerang kiblat kita.
SECOND,YAHUDI sedang melakukan PENGHAPUSAN BANGSA ISLAM. Adakah kita ISLAM?? Mereka takut andai HAMAS menang, HAMAS akan memegang tampuk pemerintahan di Palestin dan akan memulakan semula zaman kegemilangan ISLAM. dan mereka tidak mahu ia berlaku kerana mereka berkurun kurun lama membenci UMAT ISLAM. Mereka tidak akan membiarkan lahirnya semula tokoh-tokoh ulama kita yang kebanyakkannya berasal di Palestine.
THIRDLY,umat Palestine adalah saudara seagama kita. Hadis Rasulullah SAW – UMAT ISLAM diibaratkan sebagai mukmin dengan mukmin yang lain. Iaitu SATU JASAD. Kalau tangan kaki kita cedera, sudah tentu satu badan rasa sakit. Begitulah yang Rasulullah maksudkan. Kalau Palestine parah, kita juga turut rasa kesakitannya.
FOURTH,Rasulullah SAW bersabda : tidak digalakkan menjelajah kecuali pada 3 masjid iaitu Masjidil Haram, Masjid Nabawi dan MASJIDIL AQSA. Sesiapa yang solat di Masjidil Haram, ganjarannya 100,000 pahala. Di Masjid Nabawi, ganjarannya 10,000 pahala manakala di MASJIDIL AQSA, 5000 pahala.
FIFTH,Hadis Rasulullah SAW diriwayatkan oleh Imam At- Thabrani : kumpulan yang mendapat kemenangan dan tabah hingga kiamat ialah mereka yang tinggal di Negara Syam iaitu Baitul Maqdis dan sekitarnya. Betapa Rasulullah merujuk Baitul Maqdis/Palestin begitu suci sehingga rakyatnya tidak akan keluar kerana mereka mengharapkan kemenangan iaitu SYAHID di bumi suci ini.
SIXTH, Imam Syafie dilahirkan di Gaza. Iaitu Imam yang mengasaskan Mazhab Syafie yang kita pegang selama ini di bumi Malaysia.
LAST BUT NOT LEAST,mengikut sejarah pemerintahan di bumi suci Palestine, sememangnya tidak layak YAHUDI mengatakan Palestine adalah tempat tinggal mereka. Kerana mengikut sejarah, YAHUDI hanya memegang pemerintahan di Palestine selama 4 kurun iaitu sewaktu zaman Nabi Daud dan Nabi Sulaiman. NASRANI pula selama 88 tahun. dan ISLAM sewaktu itu dipimpin oleh Umar Al-Khattab sehingga kejatuhan Kerajaan Uthmaniyyah iaitu selama 12 kurun bersamaan 1200 tahun. ISLAM adalah paling layak menduduki PALESTINE bukan YAHUDI seperti mana yang mereka nyatakan.
Renung² kan la yer.
Sebab ape kite sibuk² sal masaalah di PALESTIN.
Adoyai...dah seminggu x ngadap com.
Bz cari masa depan la.
Pening cari keje nie.
Susah nyer la nak dapat keje zaman skrg nie.
Kalau ade peluang² keje tu try la offer² kat aku leh...??? =)
Stress giler rasa nyer.
Bila fikir umur,fikir masa depan,fikir sal mak aku,family aku,awek aku.
Pening rasa nyer.
Tekanan...!!!!!!!!
Tu belum nak fikir sal family lagi.
Sal awek aku lagi.
Bukan nyer nak cakap diorang bagi aku bebanan.
Tapi rasa nyer tanggungjawab aku tuk fikir sal diorang.
Ya allah,tenangkan la hatiku...tabahkan la hatiku tuk menjalani kehidupan yg kau berikan nie.
Semoga aku terus cekal tuk hadapi semua nie.mmm....
Assalammualaikum. =)
Kabare...???Apa khabar...???How are U...??? =p
Lama nyer x update BLOG nie.
Kekusutan dan kesibukan buat x der masa untuk meng"""update BLOG nie.
Nie aktif balik pun sebab geram tgk blog² org lain.
Korang nie mmg rajin yer.
Chaiyok². =p
Eden torai comeback.hehe.
Banyak keje nak update² nie.
Cuba jadi rajin nie.huhu.
Sila² la usha ape yg patut yer.
THANKS. =)
Doaku agar kaukan selalu bahagia,
Agar kau temui insan tulus menyayangimu,
Lepaskanlah diriku kerna keredhaanmu,
Bukan kerna dendam jua bukan kerna kau terpaksa,
Ku tinggalkan memori bersamamu,
Kuundur diri bersama harapan.
Tidak kesampaian cinta kita,
Kubawa harapan kupendam rahsia,
Ku dikejauhan mendoakan,
Agar kau bahgia tiada lagi duka.
Daku rela mengundur diri,
Ku pasti dikaukan fahami ...
Tiada penyesalan kasihku korbankan,
Andai telah tertulis kuterima ini bukannya kupinta,
Oh pergilah dikau diiringi keikhlasanku,
Cuma pengalaman mengisi kekosongan mimpiku... Fazli Zainal nie adalah finalis malaysian idol musim pertama.Tak ramai yg kenal kan.huhuhu.Aku minat pun time dengar lagu harapan nie.1st time aku dengar lagu nie,time tu fariz peserta mentor yg nyanyikan lagu nie.Sejak tu terus minat.Sebab lagu nie terkena la dalam hidup aku.Lagu harapan nie adalah ciptaan sepenuh hazami.Tu yg best tu lagi nie.Layan perasaan jer dengar.So sesiapa yg x tahu lagu nie boleh la download key.Aku gerenti korang suka nyer la.Aku sertakan sekali page myspace Fazli Zainal nie.huhu.Myspace Fazli ZainalKLIKKliK KaT TulisaN "DOWNLOAD"FazlI ZainaL=HarapaNDOWNLOAD