Sunday

Suku Akhir Euro2012



SukuAkhir Euro2012 tinggal satu game jer menjelang nyer SemiFinal yg akan berlangsung pada 27hb dan 28hb june.
SukuAkhir Ke-4 akan berlangsung esok pagi diantara England vs Italy.
Pagi tadi menyaksikan penyandang JUARA EURO2008,Spain.Mengalahkan France 2-0 hasil jaringan kedua2 gol melalui pemain yg beraksi untuk RealMadrid,Xabi Alonso.

Full Name: Xabi Alonso Squad No: 14
Position: Midfielder
Age: 29
Birth Date: Nov 25, 1981
Birth Place: Tolosa, Guipúzcoa, Spain
Height: 6' 0'' (1.83m)
Weight: 156 lbs (70.6 kg)

Pagi esok kita sama-sama la saksikan negara mana diantara England atau Italy yg bakal beraksi menentang Germany di SeparuhAkhir Euro2012.

Saturday

Banyak benda nak post,tetapi kemalasan.

Banyak lagi sal Euro nak kongsi ngan korang.
Tapi nanti la.
Lambat2 sikit.
Sebab sedang malas sgt nie.hehe.
Sekarang sedang giler twitter.
Twitter tak perlu buat2 ayat.Asal ada benda nak cakap,tweet jer.haha.


Viva la Espana!!!


Pilihan aku untuk Euro2012 sudah tentu la SPAIN!!!.
Kat bawah nie aku tunjukkan player yg beraksi untuk Spain di Euro2012.


Goalkeepers: Iker Casillas (Real Madrid), Jose Reina (Liverpool/ENG), Victor Valdes (Barcelona).

Defenders: Juanfran (Atletico Madrid), Alvaro Arbeloa, Raul Albiol, Sergio Ramos (all Real Madrid), Jordi Alba (Valencia), Gerard Pique (Barcelona), Javi Martinez (Athletic Bilbao).

Midfielders: Xabi Alonso (Real Madrid), Santi Cazorla (Malaga), Xavi Hernandez, Cesc Fabregas, Andres Iniesta, Sergio Busquets (all Barcelona).

Forwards: David Silva (Manchester City/ENG), Jesus Navas, Alvaro Negredo (both Sevilla), Fernando Torres, Juan Mata (both Chelsea/ENG), Pedro (Barcelona), Fernando Llorente (Athletic Bilbao)

Tapi Spain kali nie tanpa penyerang Barcelona yg paling berbakat...

David Villa.


Walau kalah sekalipun.Minat tetap minat,Setia tetap setia.
VIVA LA ESPANA!!!

Sejarah Ringkas EURO dan Negara yang pernah Menjuarai!!!


Idea Kejohanan Bolasepak Negara-Negara Eropah telah tercetus pada tahun 1927 oleh pentadbiran bolasepak Perancis iaitu Hneri Delaunay. Selepas tertubuhnya UEFA idea tersebut telah dibangkitkann kembali dan dalam tahun 1958 perlawanan kelayakan pertama dalam format kalah mati telah digunakan. Kejohanan Euro yang pertama (peringkat akhir) diadakan pada 1960. Kejohanan yang pada mulanya dikenali sebagai Piala Negara-Negara Eropah tersebut telah diadakan setiap empat tahun selepas itu. Kejohanan ini berselang 2 tahun dengan satu lagi kejohanan bolasepak yang paling berprestij iaitu Piala Dunia FIFA.

Berikut adalah negara-negara yang pernah memenangi Kejohanan tersebut sejak ia dilangsungkan:

1960 – Soviet Union
1964 – Sepanyol
1968 – Itali
1972 – Jerman Barat
1976 – Czechoslovakia
1980 – Jerman Barat
1984 – Perancis
1988 – Belanda
1992 – Denmark
1996 – Jerman
2000 – Perancis
2004 – Greece
2008 – Sepanyol
2012 – ???
Untuk Euro2012,pilihan untuk Dhiya Afiq sudah pasti Spain.
Sebab minat Spain.
Sebab corak permainan best.
Complete passing terbaik!!!.Go Spain Go!!!

Demam Euro2012!!!


EURO2012 dah nak masuk SEMIFINAL baru nak update blog.haha.
Malas giler nak update blog.
Antara negara-negara yg layak memasuki EURO2012 hanya ada 16negara eropah jer.
Nie diantara terbaik la setelah melepasi sesi kelayakan sebelum menjelang nyer EURO2012.
Nie negara-negara eropah yg telah diundi untuk dibahagi ke4 kumpulan.


Bagi aku,aku rasa undian kurang fair sikit la.
Sebab tuanrumah 2negara.
Maknanya dua-dua automatik layak ke Euro.
Tengok jer Group B dan Group D.
Semua negara yg dijangka memenangi EURO.
Tapi dalam bola sepak,macam2 boleh berlaku.
Sama-sama la kita nantikan negara mana diantara 16negara Eropah nie yang bakal bergelar Juara Terbaik Eropah.

Monday

Rimas dengan soalan _____???



Semakin usia meningkat,semakin itu la aku dapat soalan cepu tak berapa nak mas.huh!!!
Ko bila nak kahwin...???Grrrr...!!!
Bukan salah ku atau salah mamaku aku tak kahwin2 lagi.
Nie semua ketentuan ALLAH.
Dah tak ada yg berkenan kat hati.nak buat macam mane. =p .
Sebenar nyer aku dah malas nak plan2 sal kahwin nie.
Pernah serius untuk kearah perkahwinan.
Tapi tak jadi ape.
Dah malas.sebab sgt2 kecewa.
Sekarang nie lebih elok jalani jer hidup nie.
Sangat serik untuk mencari cinta.
Aku yakin dengan qada dan qadar.
TUHAN itu sentiasa ada dan aku berserah jer.
Lagipun aku sedang happy dengan hidup sekarang nie.
Ape aku nak buat,aku buat jer.
Tak perlu susah2 untuk jaga hati pasangan.
Insyallah...satu hari nanti pasti kebahagian akan memihak padaku.
Dengan ini aku cuba la untuk menasihati korang2 yg asyik bercinta tu.


1)Bercinta sebelum kahwin hanya la kasih syg bukan diri.
2)Kalau serius bercinta,serius juga la untuk merancang ke alam perkahwinan.
3)Bercinta sebelum kahwin tidak perlukan pengorbanan seperti selepas kahwin.
4)Sayang la,kasih la,cinta la bagaimana pun.jangan terlalu berharap.
5)Cinta bukan pada pasangan jer,tapi pada family,keluarga n kawan2 jgn diabaikan.
6)Tak perlu ubah untuk jadi ape yg pasangan anda mahukan,tapi perlu berubah atas kehendak diri sendiri.
7)Tidak perlu asyik dengan cinta.


Nie just nasihat dari aku.
Yang lain tu korang ade otak kan...fikir la sendiri baik buruk nyer.hehe.

Sunday

Aku memang malas nak update blog!!!


Giler berkurun tak update blog nie.
Bukan ape,cuma tersangat la malas nyer tak terhingga.hehe.
Aku just update link jer.
Tak ade masa nak menulis.
Lagipun aku mmg malas.hehe.
Masa tak ade la nak menaip.
Tiap kali menaip mesti nak menarik.
Baru orang nak baca kan.
Cuba kalau entry yg kite buat tak menarik.
Pasti nyer orang just tgk jer la blog kite.
Seperti biasa,aku akan cuba merajinkan diri untuk mengupdate blog nie.
Tolong bagi semangat kit,biar aku leh rajin mem BLOG.haha.

Wednesday

PIALA AFF SUZUKI


Piala AFF SUZUKI???
Aku pun sebenar nyer x taw sgt asal usul nyer.hehe.
Setahu aku la,piala nie dah lama dah.
Cuma betul2 berjaya tahun 2008.
Kalau x silap aku time tu vietnam jadi host perlawanan.
Bermula piala nie pada tahun 1996.
Tapi x mendapat sambutan macam skrg nie.
Mungkin kurang sponsor kot.hehe.
Aku terus terang,yg aku mmg x ikut sgt perkembangan bolasepak malaysia.
Aku support tapi aku x mengikuti.
Tapi aku mmg puji pasukan MALAYSIA kite tahun nie.
Walaupun 1st game lawan INDONESIA,kite kene belasah 5-1.
Tapi semangat juang pemain x padam.
Perlawan kedua bertemu THAILAND,pasukan kite berjaya terikat satu mata dengan tanpa jaringan.0-0.
Perlawanan terakhir malam tadi MALAYSIA bangkit ngan kemenangan yg aku rasa buat satu MALAYSIA rasa berbangga ngan kemenangan besar 5-1. menentang LAOS.
Sekaligus menyingkir kan THAILAND dari saingan dan pasukan kite melangkah ke separuh akhir.(bangga siot)hehe.
Separuh akhir confirm malaysia jumpe PHILIPPINES.
Harap2 lepas la ke akhir.
Cuma rekod PHILIPPINES tahun nie mmg sgt berjaya la.
3 perlawanan tanpa kalah.
Macam agak sukar gak la kan.
Harapkan yg terbaik jer la.
Ape2 pun SYABAS MALAYSIA.
Semangat dan permainan sebegitu yg kite semua nanti2 kan.


Keputusan MALAYSIA lawan LAOS.

4 Bulan

4 Bulan???Menghilang nyer aku bukan la malas nak update blog.
Tapi lebih kepada kesibukan mencari hala tuju hidup.
Dah rasa tua sgt dah nie. =p .
Rasa hina pun ade gak bila org2 kat sekeliling pandang serong pasal aku.
Dalam tempoh masa 4 Bulan tu serius aku rasa macam 4 tahun lama nyer.
Terlalu banyak perkara yg aku alami.
Aku belajar untuk pentingkan diri sendiri,kejam,x berperasaan lagi macam2 la benda baru yg aku belajar.
Aku buat semua tu sbb org sekeliling aku gak yg paksa aku tuk buat semua tu.
Aku macam tu la sehingga la aku jumpe seseorang yg bagi aku petunjuk yg selama nie cara aku x pernah salah.
Aku lebih yakin skrg,lebih berusaha...semua kerana "dia".(pasal "dia" nie aku akan citer kat post lain)hehe.
ALHAMDULILLAH.aku rasa gembira sgt skrg nie.
Aku lebih tenang,family n kawan2 ramai yg nampak aku semakin ceria. =) .
Aku harap ini semua berterusan sampai bila2.
Aku dah dapat rasa,ini yg aku cari selama ini.
Thanks GOD n NADIA ANNIE ARIFFIN.
Ikhsan Ise
GAMBAR EHSAN BY "Ikhsan Ise"

Monday

Rindu padamu...!!!

"Ayah...aku rasa rindu,sejak kehilanganmu...didunia ini."
Ayah,aku rindu sgt2 pada ayah.
Rindu sgt pada kata2 ayah.
Alangkah indah nyer kalau kite sentiasa bersama.
Walaupun kite hidup susah,ayah tetap buat aku,adek dan mama sentiasa hepy.
Sampaikan x der sesiapa pun yg tahu keluarga kite dalam keadaan susah.
Walaupun ayah sentiasa marah2 aku ngan adek,tapi ayah still tunjukkan yg ayah seorang bapa yg sgt2 penyayang.
Bulan pose nie,setiap hari ingatkan ayah.
Bulan puasa dan raya sgt2 x best tanpa ayah.
Ayah lah yg buat hari raya jadi happening.
Hari raya jadi sgt2 best.
Tapi tanpa ayah,hari raya sgt suram.
X ceria langsung,x rasa suasana hari raya.mmm...
Ayah...abg rindukan ayah.
Yg boleh tuk abg lepaskan rindu,adalah dengan melihat gmbr2 ayah.
Terlalu rindu kat ayah.
Setiap doa dan ingatan abg adalah untuk ayah.
Semoga ayah damai dan tenang kat sana.
Semoga ayah ditempatkan ditempat org2 yg beriman.

Caption for image
AL-FATIHAH buat ARWAH AYAH,IZAM bin HAJI OMAR.
1953-2004
Semoga dicucuri rahmat.

"AYAH,Aku rasa rindu."

Friday

DaH PuasA...???

Eh...eh....dah puasa la.
Kejap nyer la masa berlalu.
Dikesempatan kemalasan ini,aku nak ucapkan SELAMAT BERPUASA untuk semua BLOGGER2. =p
Puasa biar niat betul2 puasa...bukan sekadar nak menunjuk2,atau just buat syarat jer sbb tu salah satu dari Rukun Islam.
Berpuasa biar dengan niat yg BETUL.
Berpuasa tahan lapar dan dahaga mmg mudah.
Tapi berpuasa untuk tahan dugaan dan nafsu mmg sgt2 sukar.
puasa
Kalau niat kite betul,Insyaallah...puasa mesti diberkati. =) .
Kumpul pahala sebanyak yg boleh.
Semoga korang mendapat keberkatan di bulan RAMADHAN ini.INSYAALLAH. =)

puasa

Thursday

MooD x StabiL

Aku yg dalam MOOD MALAS.
Malas jer nak update blog.
Aku just update link2 jer.
Maybe sebab line internet aku nie atau sal keadaan aku skrg nie yg agak rumit.
Arghhh...aku perlukan kekuatan tuk aku rajin kembali.
Tolong2...tolong bagi aku kekuatan itu.
Bagi aku semangat tuk aku hadapi semua nie.
Tapi aku just malas nak update blog jer yer.
Yg lain2 aku rajin.hehe. =p .
Ikhsan Ise
GAMBAR EHSAN BY "Ikhsan Ise"

Tuesday

MYSPACE vs FACEBOOK . =)

MYSPACE vs FACEBOOK...???
Ape yg aku cuba bagitahu nie bukan la tuk kutuk MYSPACE atau FACEBOOK.
Sekadar hiburan dan renungan.hehe.
Aku rasa zaman kegemilangan MYSPACE dah hampir berakhir.
Sekarang dikuasai FACEBOOK.
Kalau dulu,asal topik sal alam cyber mesti citer sal MYSPACE.
Sekarang semua citer sal FACEBOOK.
Dari golongan budak kecik sampai la ke golongan org berumur.hehe. =p .
Sape x der FACEBOOK siap kene bahan lagi.
Boleh dikatakan wajib seseorang individu tu ade FACEBOOK.(termasuk aku) =p .
Contoh dalam frenlist aku la kat FACEBOOK.
Dari sepupu aku yg masih bersekolah rendah sampai la ke makcik2 n pakcik2 aku yg hampir nak bersara.
Wow...sgt2 besar pengaruh FACEBOOK nie.hehe.
Dulu MYSPACE la segala2 nyer.
Aku start belajar coding2 html melalui MYSPACE la.
Page mesti nak gempak,x gempak org x nak add.huhu.
Tapi ape yg aku nampak.
Walaupun MYSPACE boleh guna coding html tuk lawakan page,hantar komen2 bergambar.
Tapi kelemahan dier,buat page seseorang jadi berat.
Susah untuk di view.
Macam FACEBOOK lak,simple jer.
Org nak add senang,nak komen senang,nak msg senang.
X payah nak serabut2. =) .
Kat FACEBOOK pun senang jer nak search kawan2,kat MYSPACE susah sbb diorang x guna nama sendiri.
Kebanyakkan nyer guna nama samaran.
Ape yg aku nampak lagi,korang perasan x...kat FACEBOOK jarang nampak budak2 kan.
Maksud aku budak2 sekolah rendah atau menengah.
X ramai kan...???
Tapi kat MYSPACE,boleh dikatakan majoriti budak2. =p .Nampak sgt MYSPACE untuk budak2,FACEBOOK lak tuk org dewasa atau matang.hehe. =p .
Kesimpulan nyer...kalau korang rasa still macam BUDAK2,join la MYSPACE.
Kalau korang rasa diri tu dah kategori SENIOR2,join la FACEBOOK.hehe.

Ikhsan Ise
GAMBAR EHSAN BY "Ikhsan Ise"

Macam biasa...Hihissshhh!!!

Macam biasa la.
Kalau aku x update tu ade la sebab.
Aku x taw apsal dalam 2mggu nie line internet kat umah aku macam "@$#%*&^!".
Tension...online boleh tapi kejap ade kejap x der.
Lagi buat aku panas kalau ngah chat.
X kira la kat YM ker FACEBOOK chat ker MYSPACE chat.
Ngah best dok2 layan kenalan,taw diorang x reply2.
Rupa2 nyer internet aku x der line.
Panas jer.
So tuk korang...kalau aku x update tu bukan aku malas.
Tapi aku sgt2 tertekan ngan line internet kat umah aku nie.
Argggghhhhhh!!!!

Friday

JUMAAT

Iniesta

Diantara Kelebihan2 Hari Jumaat:

♥♥Imam Al-Ghazzali berkata bahawa Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud sebaik-baik hari yang terbit padanya matahari adalah hari Jumaat.♥♥

♥♥Pada hari itu dijadikan Adam a.s. dan pada hari Jumaatlah terjadinya kiamat.♥♥

♥♥"Sesungguhnya hari Jumaat adalah penghulu segala hari dan semulia-mulia hari di sisi Allah."♥♥

♥♥Imam Al-Ghazzali menambah bahawa Kaab Al-Ahbar (seorang tabien dan ulama yahudi yang memeluk Agama Islam pada zaman Saiyidina Abu Bakar) berkata burung-burung dan haiwan apabila bertemu satu sama lain pada hari Jumaat mengucapkan "Selamat hari yang baik".♥♥

♥♥Imam Al-Ghazzali juga berkata malam Jumaat mempunyai banyak kelebihan dan disunnahkan pd mereka yg mempunyai isteri bersatu pd malam itu.♥♥

♥♥Doa Antara Dua Khutbah.(Kebanyakan ulama berpendapat waktunya adalah antara dua khutbah, iaitu pd saat imam sedang duduk setelah khutbah pertama sebelum beliau bangun utuk khutbah kedua. Saat inilah saat yang paling dimustajabkan doa).♥♥

♥♥Hadis Nabi"seorang muslim yg mati pada hari Jumaat atau pada malam Jumaat diselamatkan Allah daripada fitnah kubur".♥♥

♥♥Kelebihan Menunaikan solat Jumaat"Nabi bersabda":
1) "Barangsiapa yg dapat menunaikan sembahyang Jumaat maka baginya disisi Allah pahala seratus orang yg mati syahid.
2)Dan barangsiapa meninggalkan sembahyang Jumaat sebanyak 3 kali tanpa darurat, maka Allah akan mengecap hatinya".*
*Ibadah pada hari Jumaat:
1)Pejalan ke masjid - adalah sunnah mengambil jln yg jauh tetapi apabila pulang sunnah ambil jln yang dekat - Imam Al-Ghazzali.
2)Sabda nabi "Banyakkanlah berselawat ke atasku pd hari Jumaat kerana sesungguhnya ia adalah hari saksi (hari Jumaat) disaksikan oleh para malaikat.
3)Mandi dan Pakaian=Sunnah pada hari Jumaat memakai pakaian yang bersih, baru dan berwarna putih.Memotong Kuku. Ibn Masud berkata "Mereka yg memotong kuku pd hari Jumaat, Allah akan sembuhkan dia dari segala penyakit dan berikannya keselamatan."♥♥

Tuesday

IMAM MUDA

Ape yg aku nak sampaikan x der kene mengene pun ngan rancangan IMAM MUDA kat astro oasis tu.
Aku just nak kongsi pengalaman aku pasal IMAM nie.
Citer nie berlaku time aku nak solat kat surau di salah sebuah pasaraya jaya jusco kat MALAYSIA nie.
Dah la solat dekat ngan tandas...tandas lagi besar dari surau yg aku nak solat tu.
Pas amik wuduk,aku pun terpaksa beratur tuk solat kerana ramai sgt saudara islam yg sedang solat pada ketika itu.
Lepas tggu giliran tuk bersolat sampai la giliran aku.
Aku masuk jer,betul2 aku kat saf yg depan.
Terus seorang hamba ALLAH yg sudah berumur menarik tgn aku tuk kedepan menjadi IMAM.
Aku pun macam terkejut la.
Pastu aku terus cakap kat pakcik tu.
AKU="maafkan saya pakcik,saya x mampu nak pikul tggjwb nie"
PAKCIK="Eh...ko dah berumur nie x berani nak jadi IMAM"
AKU="bukan x berani pakcik,saya x belum layak tuk jadi IMAM".
PAKCIK="nape lak x layak,ko dah baligh bukan"
AKU="tu benar pakcik,tapi saya x berani nak tanggung semua yg ikut saya nanti"
Aku pun terus kebelakang.
Nampak muka pakcik tu panas ngan aku.
Aku bukan nak kurang ajar.
Tapi mmg aku yakin aku x mampu nak jadi IMAM.
Tggjwb seorang IMAM sgt besar.
Aku setakat jadi IMAM untuk family aku,aku yakin lagi.
Nie dekat 30 lebih jemaah,x berani aku nak pikul.
Kat sini aku nak bagitahu kit.
Jadi IMAM mmg mudah,tapi nak pikul tggjwb tuk jadi IMAM tu sangat susah jika kite tiada ilmu yg betul ttg agama. =) .
Aku sgt2 sokong astro oasis anjurkan rancangan IMAM MUDA tu.
Kite nilai sendiri macam mane tggjwb seorang IMAM itu. =)
Semoga peserta2 IMAM MUDA tu dapat memikul tggjwb dengan sempurna.
redcard

.......

Aiyak2...aiyak...time2 nak rajin time tu la line internet nie nak problem.Haram tul la...huh!!!.
Boleh lak kejap ade,kejap x der.
Ape ker sengal la.
Tu la salah satu keburukan BROADBAND.
Panas jer...kalau slow boleh terima lagi.
Nie ngah ayat2,taw2 x der internet.
Tension jer...arghhhh....aku tersgt2 tension la wei....!!!

Monday

WORLD CUP FINAL 2010

Eh...eh...dah FINAL.Kejap nyer dah sampai FINAL.
Betul la "penangan" WORLDCUP nie. =)
Bagi aku,WORLDCUP kali nie mmg banyak keputusan yg x dijangka.
Sape jangka finalist WORLDCUP 2006 boleh last dalam group jer.
Negara2 yg x pernah kite sangka boleh menang bila lawan ngan negara2 yg ade ranking.
Yang penting ape yg aku jangka ke final,terbukti.
Walaupun My AGENTINA hanya ke suku akhir jer. =( .(sedih2)
Sebenar nyer mmg minat SPAIN.
Tapi bila ramai budak2 yg poyo nie minat SPAIN.
Aku jadi kurang minat.hehe.

SPAINVSHOLLAND

Perlawanan akhir antara SPAIN VS HOLLAND mmg dah diramal dari SPAIN mng separuh akhir lagi.
Penganalisis bola pun sokong SPAIN.
Sebab SPAIN 1st time ke pentas akhir.
Tapi hepy gak la.1st time finalist leh CHAMPION.Dasyat2. =) .
Manakala HOLLAND pulak,3 kali kalah di pentas akhir.
Aku x berapa ingat tahun bila. =p .
Bagi aku perlawanan akhir antara SPAIN n HOLLAND mmg menghiburkan.
Pengadil bagi aku FAIR.Kalau nak ikut bukan final,ramai dah player HOLLAND kene kad merah.
Bayangkan HOLLAND dapat 8 kad kuning termasuk 1 kad merah.
Ganas x ganas la diorang main.huhu.
Kad merah HOLLAND dilayangkan pada minit ke 108 untuk Johnny Heitinga setelah mendapat kad kuning pertama pada minit 56.
redcard
Andres Iniesta adalah HERO tuk pasaukan SPAIN.
Tu pun dijaringkan pada masa tambahan pada minit 115 hasil hantaran Cesc Fabregas.
Iniesta
Iniesta
Gol Iniesta tu sekaligus melenyapkan impian HOLLAND.
Beraksi 10 pemain tuk hanya kira2 5minit termasuk 3minint ext time.
Akhir nyer setelah sekian lama.
SPAIN di nobatkan buat pertama kali nyer dalam sejarah WORLDCUP menjulang PIALA WORLDCUP yg dinanti2 kan sekian lama.
SPAIN
SPAIN

Sunday

Penat...

Semalam sorang lagi sepupu aku khwn.
Aku just ade sepupu jer.
Adek beradik x ramai.
Just ade adek pompuan sorang jer.
Sebab tu kalau sepupu aku khwn,aku akan bekerja keras tuk rewang.
Sebab diorang aku anggap macam adek beradik aku sendiri. =)
semalam nie,anak maklong aku khwn.
Pergghhh...mmg penat.
Dari hari sebelum sampai la pas berlangsung majlis.
Non stop,tanpa tido.(rajin kan.) =p .
Tetamu jgn cakap la,mmg ramai.
Sebab maklong 1st time buat kenduri khwn.
Tu yg selipar sampai nipis la rewang nyer pasal.(dasyat kan)huhuhu.
Tu pun jalan n cakap dah x betul.
Mau x,tido pun x.
Ditambah ngan penat lagi.
Mmg macam "kelin minum todi" la.hahaha.
Tiap kali ade kenduri khwn,aku paling x suka bila...


1)Persediaan x der.(bikin susah)
2)Orang yg tolong rewang x ramai.(kelam kabut siot)
3)Susah nak budget masak.(tu yg kadang2 ade yg nasi n lauk x cukup,ade gak nasi n lauk berlebih2)
4)Orang yg tolong rewang tu arah2.(padahal x taw buat keje pun)
5)Paling aku x suka...nie hah..."fiq,ko bila lagi nak khwn...???"(X SUKA SIOT)Arggghhhhh!!!


Ape2 pun,aku mmg suka REWANG.
Sgt seronok,pada yg malas n tension2 tu.
Gi la kenduri2 khwn sesiapa pun.
Gi rewang.
Korang akan taw betapa seronok nyer rewang nie.
Percayalah...!!!hehe.

Friday

x boleh ker x der masaalah...!!!

Adesss.
2mggu x online macam 2tahun rasa nyer.huhuhu.
Giler la.
Serius mmg x tenang kalau x online walaupun sehari.
Dasyat2 penangan internet nie.
Mmm...2mggu nie mmg rasa tertekan sgt2.
Terlalu banyak benda yg terpaksa difikirkan.
Bukan jer terpaksa,mmg kene fikir.
Sampai satu tahap aku x leh nak fikir,aku tido n solat.
Tu jer la yg mampu tenangkan fikiran.
Nak mengadu,org yg nak di "adu" bz jer.
Terabai jer 2mggu nie.
Serius mmg x mampu nak berfikir.
Ape yg aku cuba fikir tuk selesaikan,mesti x jadi.
Perghhh...fikir satu benda nie x selesai lagi.
Tambah yg baru lak...adesss.
Ape nyer malang la.
Tapi aku anggap semua tu dugaan,dugaan dan dugaan.
Sampai bila2 aku akan terima.
Sebab semua tu datang dari TUHAN.
Makin banyak ujian nyer,makin banyak la sebenar nyer tuhan syg kat kite.
Aku tersangat2 percaya QADA dan QADAR.
So sabar,sabar dan terus bersabar.
Kene sentiasa ingat kat DIA.
Semua benda kat dunia nie datang dari TUHAN.